Proporcje na osiągnięcie sukcesu w branży internetowej wynoszą: 40, 40 i 20. Dokładnie w takich proporcjach należy poświęcić czas, aby stworzyć ofertę dla klientów, wyselekcjonować grupę odbiorców oraz zadbać o odpowiednią kreację własnej oferty produktowej.
Jak pozyskiwać dane klientów
Kluczem do sukcesu w promocji towarów i usług jest personalizacja promocji. W praktyce powinno się to wiązać choćby z mailingami, wysyłanymi do określonej grupy klientów, którzy mogą być zainteresowani wybranymi produktami. Aż 84% marketerów wysyła jednakowe mailingi do wszystkich klientów. Personalizacja mailingu wiąże się to z wieloma problemami, które dotyczą m.in. konieczności wypełnienia przez klienta bardzo rozbudowanych formularzy. Oczywiście klienci w większości przypadków nie są zainteresowani podawaniem szeregu informacji na swój temat, a wskaźnik porzucenia wypełniania rozbudowanego formularza sięga 92%.
Personalizacja wysyłki
Jednym z podstawowych czynników, które mają pozytywny wpływ na odbiór mailingu, jest użycie imienia adresata. Równie skuteczne jest wykorzystanie płci adresata przy wysyłce. Przy budowaniu własnej bazy klientów podstawowym elementem jest konieczność pozyskania adresów mailowych, które klienci pozostawiają choćby w czasie składania zamówienia czy przy zapisywaniu się na newsletter. Zgodę na wykorzystanie adresu mailowego można uzyskać także przy wypełnianiu przez klienta formularza kontaktu. Dobrym sposobem na pozyskanie od klientów adresów mailowych jest uzyskanie ich zgody do realizowania wysyłki przy wypełnianiu formularzy papierowych. Coraz powszechniej do tego celu wykorzystywane są media społecznościowe, w tym w szczególności organizowane na Facebooku konkursy.
Niezależnie od sposobu pozyskania danych należy uzyskać od klientów zgodę na wykorzystanie podanego adresu mailowego do celów marketingowych. Odpowiednią regułkę, zgodną z zapisami prawa, można zawrzeć np. w potwierdzeniu zapisania do newslettera. Na etapie realizowania wysyłki warto zadbać o aktualność podanych danych i usuwać dane, które zostały rozpoznane przez system do wysyłki mailingu jako tak zwane twarde odbicia.