Współczesne blogi mają niewiele wspólnego z internetowymi pamiętnikami, a kojarzą się ze skutecznym narzędziem content marketingu. Coraz częściej jest to również sposób na zarabianie – według oficjalnych danych prawie 70% blogerów i serwisów blogerskich, które prowadzone są dłużej niż rok, potrafi zarobiać nawet kilkaset złotych miesięcznie.

Od czego zacząć prowadzenie bloga

Prowadzenie bloga warto rozpocząć od wyboru platformy dla blogerów, aby mieć pewność, że blog nie zostanie w dowolnym momencie w całości usunięty. Do prowadzenia blogów najczęściej wykorzystuje się WordPressa, ale sam blog powinien być prowadzony pod firmową domeną. Posiadacze własnej strony na WordPressie mogą dodać bloga jako kolejną podstronę, przy czym sam proces dodawania bloga jest bardzo prosty i nie wiąże się ze specjalistycznymi działaniami. Panel administracyjny w WordPressie jest dostępny w języku polskim, jest również prosty w obsłudze. Przy wyglądzie bloga można zdecydować się na dostępne szablony, przy czym mogą to być zarówno szablony darmowe, jak i płatne. Na blogu przydatne mogą być również różne wtyczki, m.in. łączące blog i Facebooka.

Pisać tak, aby czytali

Prowadzenie bloga to najskuteczniejsza forma content marketingu – aż 70% klientów kontaktuje się z daną marką ze względu na treści, które opublikowała, a nie z powodu skuteczności kampanii marketingowej. Publikowane treści powinny być w maksymalnym stopniu dopasowane do grupy potencjalnych odbiorów, także pod względem języka, jakim są pisane. Warto przy tej okazji pamiętać o odpowiednim formatowaniu napisanych treści. Chodzi tu o wykorzystanie chwytliwych tytułów i śródtytułów, wykorzystanie obrazów oraz pogrubienie najważniejszych treści. Najskuteczniejsze w formie dotarcia do odbiorców są wszelkie treści zaczynające się od liczby, np. 50 najlepszych sposobów na… Dodatkowe dane, statystyki i wyniki badań również wzmacniają treść publikowanego przekazu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here