Kasa fiskalna jest konieczna przy prowadzeniu określonych rodzajów działalności oraz wtedy, gdy roczne obroty przekroczą wskazaną przez ustawodawcę kwotę. Konieczność ewidencjonowania sprzedaży poprzez kasy fiskalne nie ma jednak żadnego związku z faktem, czy właściciel sklepu internetowego jest płatnikiem podatku VAT.

Kiedy kasa nie jest konieczna

Posiadanie kasy fiskalnej nie jest konieczne w przypadku, gdy sklep sprzedaje towary na rzecz instytucji prowadzących działalność gospodarczą, gdy roczne obroty nie przekraczają 20 tysięcy złotych oraz gdy realizuje sprzedaż wysyłkową przy jednoczesnym otrzymywaniu zapłaty w formie bezgotówkowej.

Konieczność posiadania kasy

Wymienione kategorie wykluczeń nie są stosowane, jeśli sklep internetowy sprzedaje wskazane poniżej towary. Bez względu na wysokość obrotów konieczne jest rejestrowanie sprzedaży z wykorzystaniem kasy fiskalnej w przypadku nośników danych, części samochodowych, sprzętu RTV czy biżuterii, sprzętu fotograficznego, wyrobów alkoholowych i tytoniowych oraz wód toaletowych i perfum. Przewoźnicy realizujący połączenia rejsowe dla pasażerów również mają obowiązek stosowania kasy fiskalnej.

Jeśli sklep posiada kasę fiskalną, to ma obowiązek wystawienia paragonu. W przypadku jej braku, może wystawiać faktury lub dowody sprzedaży. Przy wystawianiu paragonu klient może również wnioskować o wystawienie faktury w terminie do 3 miesięcy do daty zakupu, natomiast właściciel sklepu internetowego musi pamiętać o konieczności generowania raportów sprzedażowych, dokumentujących sprzedaż dzienną i miesięczną. Zakup kasy fiskalnej, po spełnieniu określonych warunków, wiąże się ze zwrotem kwoty do 700 złotych, przy czym środki te należy zwrócić jeśli działalność będzie zamknięta w ciągu 3 lat od pierwszego użycia kasy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here