Zasady skutecznej spójności marki

Chociaż marka jest bytem komercyjnym, ludzie mają tendencję do przenoszenia na nią cech antropomorficznych – postrzegają ją i odnoszą się do niej tak, jakby była drugą istotą ludzką. Dlatego w marketingu często mówimy o osobowości marki, tożsamości marki, głosie marki itp. I podobnie jak w komunikacji, ludzie uważają, że cechy związane ze spójnością – na przykład niezawodność i wiarygodność, są jednymi z głównych cech, których szukają w markach.

Spójność marki to zdolność do systematycznego podążania za z góry ustalonym wyglądem, zestawem działań, komunikacją i usługą. Jest ona ściśle związana z obietnicą marki – gwarancją jakości, którą klienci kojarzą nie tylko z produktem, ale z doświadczeniem, które wiedzą, że współpraca z daną firmą zapewni.

To, co utrudnia utrzymanie spójności marki, to fakt, że rzadko kiedy za marką stoi jedna osoba. Nawet małe i średnie firmy są zarządzane przez zespół ekspertów. Ludzie w firmie mogą być po tej samej stronie, ale każdy z nich jest indywidualną osobą z własnym wyobrażeniem koncepcji. Ich punkt widzenia odbija się na ich pracy, a tym samym na marce i doświadczeniu klienta. Staje się to jeszcze bardziej skomplikowane w przypadku dużych przedsięwzięć, w których pracują setki pracowników w różnych działach i którzy komunikują się z setkami klientów.

Czy zatem spójność marki jest naprawdę tak ważna? A jeśli tak, to jak ją utrzymać? Na https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/ poznasz dokładniejszą odpowiedź, tymczasem – przeczytaj poniższy tekst.

Dlaczego spójność marki jest ważna?

Wiele firm uważa, że spójność marki kończy się na stosowaniu tego samego stylu, dzięki czemu Twoje logo i Twoja firma stają się popularną nazwą domową. Ale to tylko to, co sprawia, że jesteś rozpoznawalny. I choć jest to rzeczywiście bardzo ważne, to jest to tylko jedna strona brandingu. W biznesie nie wystarczy, że ludzie wiedzą, kim jesteś, ale powinni czuć, że mogą na Ciebie liczyć. Klienci ufają markom, które uważają za wiarygodne, rzetelne i wiarygodne, które są im znane.

Dzięki wnikliwemu marketingowi, spersonalizowanym rozwiązaniom sprzedażowym i szybkiej obsłudze klienta, a także produktom, które publiczność uwielbia, oraz niekończącym się godzinom ciężkiej pracy, zdobywasz zaufanie swoich klientów. Jeśli jednak Twoje działy nie są spójne i nie demonstrują tych samych wartości, Twoi klienci będą zdezorientowani i będą mieli wrażenie, że coś jest nie tak. To może zaszkodzić Twojej wiarygodności i wpłynąć na to, jak oceniają Twoją markę.

Zdefiniuj role i ustal oczekiwania

Co-marketing pozwala organizacjom wnieść do współpracy swoje unikalne umiejętności, a także je wzmocnić. Aby jednak strategia ta zadziałała, należy zdefiniować role i ustalić jasne oczekiwania dla obu stron, które określą, co każda ze stron wnosi do współpracy i co chce osiągnąć. Wszystkie wspaniałe relacje biznesowe opierają się na trzech C – zaangażowaniu, komunikacji i kompromisie. Dlatego też, gdy już znajdziesz odpowiedniego członka zespołu, na początku omów obowiązki, cele, ramy czasowe i koszty.

Jak przypomina https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/ – zacznij od przeanalizowania swoich mocnych stron i zastanów się nad różnymi możliwościami współpracy. Zastanów się nad różnymi aspektami kampanii co-marketingowej i tym, co ma ona przynieść obu markom. Następnie przydziel odpowiednio zadania, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia komplikacji w przyszłości.

Na koniec, naprawdę ważne jest, aby ocenić każdą decyzję podjętą w sprawie ostatecznej umowy pod kątem celów własnej firmy. Wzajemnie korzystne partnerstwo strategiczne wymaga kompromisów, ale to oznacza, że łatwo można podważyć pożądany rezultat w imię współpracy. Dlatego z szacunkiem przedstaw swoje oczekiwania i zachęć współpracownika do zrobienia tego samego. Jeśli nie jesteś w stanie znaleźć wspólną płaszczyznę, to nie jest to właściwe partnerstwo co-marketing dla Ciebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here