Czy zawsze jako artyści dokładnie będziemy wiedzieć, w jaki sposób docierać do odbiorców? Z pewnością nie, bo przecież najważniejszą czynnością dla wszystkich muzyków jest przede wszystkim tworzenie muzyki. Dlatego warto zaufać wykwalifikowanym specjalistom, którzy doskonale wiedzą, jak realizować działania promocyjne, szczególnie w przestrzeni internetowej. Doskonale może się tu sprawdzać na przykład promocja w Tidal, a to zagwarantuje nam, chociażby firma Independent Digital. Wielu przecież artystów i to tych nawet bardzo doświadczonych wciąż jeszcze zastanawia się nad tym, jak jeszcze skuteczniej być zauważonym w różnych serwisach takich właśnie jak Spotify. W końcu tutaj będzie każdego dnia pojawiać się ponad 40 000 utworów. Utarło się więc nie bez kozery zresztą przekonanie, jeżeli jakiś artysta jest popularny w tym serwisie, to wtedy daje to w zasadzie gwarancję trafienia na playlisty.
Jak działać, gdy już trafimy na playlistę Spotify?
Okazuje się też, że w praktyce nie zawsze wiemy też, jak znaleźć się na playlistach Spotify. Wtedy musimy skontaktować się właśnie z firmą ID przekazać wszystkie najważniejsze informacje. Chodzi tu o gatunek muzyczny, liczbę utworów oraz albumów. Trzeba także przekazać informacje dotyczące gatunku albo gatunków muzyki. Poza tym trzeba także wziąć pod uwagę pewien margines czasowy. Jeżeli artysta planuje na przykład premierę swojego singla albo albumu, to powinien dostarczyć materiały muzyczne przynajmniej na 21 dni przed taką publikacją. Zauważmy, że serwisy streamingowe mają swoje procedury obwarowane różnymi przepisami. Poza tym wielu klientów będzie czekać w kolejce na tego rodzaju publikacje. Trzeba, więc to brać zawsze pod uwagę.
Co powinni zrobić artyści, gdy już trafią na playlistę?
Oczywiście żaden artysta nie może także spoczywać na laurach. Nie wystarczy tylko trafić na playlistę i potem już zawsze będziemy mieli gwarantowaną dużą słuchalność. Bez względu na to, czy będzie to promocja w Tidal, czy też właśnie w Spotify, najważniejsze jest to, aby podzielić się z fanami linkiem. Trzeba tu wykorzystywać portale społecznościowe, a także newsletter oraz strony www. Oczywiście nie możemy też zachowywać się biernie. Warto prosić fanów o słuchanie i udostępnianie. Wbrew pozorom, to rzeczywiście będzie działać. Tym sposobem też utwór może trafić na playlisty muzyczne, które będą powiązane z konkretnym gatunkiem muzycznym. Pamiętajmy też o tym, aby na serwisach społecznościowych otagować także serwis Spotify i nazwę playlisty.