Rosnąca w Internecie konkurencja sprawia, że sklepy internetowe sięgają po bardzo różne formy dotarcia do swoich potencjalnych klientów. W swoich działaniach marketingowych sklepy powinny uwzględniać pozycjonowanie sklepu, działania z zakresu SEO i SEM oraz różnego rodzaju działania integracyjne, które zwiększą ruch na danej stronie internetowej oraz wpłyną na zwiększenie sprzedaży.

Pozycjonowanie i optymalizacja kodu

Jednym z najważniejszych sposobów na zwiększenie rozpoznawalności danej marki wśród internetowych konsumentów jest jej pozycjonowanie. Zanim jednak właściciel sklepu internetowego zdecyduje się na kompleksowe działania SEO, powinien się skupić na optymalizacji kodu własnego sklepu. Dzięki temu sklep może uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, a jednocześnie nie będzie banowany za wykorzystywanie treści powielanych czy zabronionych przez algorytmy Google’a. Zoptymalizowany kod wiąże się jednocześnie z właściwym pozycjonowaniem, do którego wykorzystuje się różne narzędzia optymalizacyjne. Nowoczesny sklep internetowy powinien posiadać wersję mobilną, która dzięki technologii RWD zapewni możliwość składania zamówień z każdego urządzenia mobilnego, gwarantując odpowiednie wyświetlanie wyników na danym urządzeniu.

SEM i long tail

Prowadząc sklep internetowy można również wybrać działania z zakresu SEM, które wiążą się z płatną widocznością w wynikach wyszukiwania. Wiele z tych działań umożliwia sterowanie wynikami wyświetlanymi, dostosowując je do rzeczywistych potrzeb promocyjnych. Wyszukiwanie long tail wiąże się z kolei z występowaniem określonych fraz, które wpisują internauci w celu wyszukania odpowiednich produktów. Optymalizacja kodu strony internetowej zwiększa widoczność sklepu w wyszukiwarkach ze względu na występowanie określonych fraz kluczowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here