Choć sprzedaż tradycyjnymi kanałami oraz sprzedaż internetowa różnią się pod wieloma względami, to łączy je jedna z form dotarcia do klientów. Jest nią email marketing, który warto wykorzystać do zwiększenia sprzedaży oraz zastosować jako narzędzie do podtrzymania kontaktu z klientem.

Więcej wysyłek – więcej korzyści

Zrobienie przez klienta zakupów w danym sklepie internetowym nie oznacza automatycznie wydania przez niego zgody na przetwarzanie jego adresu do celów marketingowych, mimo że taki adres jest konieczny przy finalizacji zakupów. Można jednak poprosić klienta o wyrażenie zgody na dalsze otrzymywanie informacji od sklepu.

Mailing skrojony na miarę

Systemy do email marketingu pozwalają na różnicowanie wysyłki. W praktyce oznacza to możliwość wysyłania różnych mailingów do różnych segmentów klientów, aby sprawdzić wskaźnik OR, czyli procent otwartych wiadomości. Spadek wskaźnika OR, podobnie jak obniżający się wskaźnik CTR, czyli wskaźnik klikalności, są głównymi przesłankami przemawiającymi za interwencją w rodzaj i częstotliwość mailingu. Systemy pozwalają również na dokonywanie analiz i badanie trendów zakupowych. Część klientów preferuje wybrane godziny lub dni, aby dokonywać zakupów, zatem wysyłany do nich mailing powinien również uwzględniać czynnik dopasowania czasowego.

Każdy klient jest wyjątkowy

Sam klient chce się także poczuć wyjątkowo, skoro firmy korzystają z jego zainteresowania oraz zakupów. Dlatego zdecydowanie lepsze efekty można osiągnąć sięgając po personalizowane mailingi. W tym przypadku personalizacja wykracza poza właściwe imię klienta i obejmuje również personalizowaną ofertę wysłaną do konkretnego klienta i w ściśle określonym czasie. Wyjątkowe oferty mogą być wysyłane jako newsletter, jednak warto zadbać o ich dopasowanie do oczekiwań klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here