Bez względu na to, czy dane przedsiębiorstwo dopiero zaczyna swoją działalność, czy może jest obecne na wskazanym rynku od dłuższego czasu, w swoich działaniach promocyjnych powinno uwzględnić promocję w Internecie. Jest to bowiem sposób na najszybsze, a jednocześnie najtańsze dotarcie do potencjalnych klientów.

Sposoby na marketing internetowy

Dobrym pomysłem na zwiększenie ruchu na danej stronie internetowej jest wykupienie płatnej reklamy, rozliczanej w trybie PPC, która jest bardzo prosta w optymalizacji. Równie skuteczne są wszelkie działania zmierzające do zwiększenia ruchu na stronie poprzez pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Samo SEO obejmuje dodatkowe rozwiązania, związane z zamieszczanymi na stronie treściami i linkami. Kolejnym skutecznym sposobem na zwiększenie zaangażowania klientów jest sięgnięcie po media społecznościowe. Najczęściej firmy angażują sporą część budżetów marketingowych w obecność na Facebooku, choć jednocześnie badania pokazują, że sam fanpage nie przekłada się na zwiększenie sprzedaży.

Po co zatem media społecznościowe

Obecność na Facebooku należy wykorzystać do działań PR-owych oraz do gromadzenia danych w ramach baz adresowych, np. poprzez organizowanie konkursów. Natomiast przy działaniach sprzedażowych zdecydowanie więcej korzyści przynosi email marketing, który jest zauważany przez odbiorcę maila. Posty, publikowane przez różne marki i osoby, mogą pozostać niezauważone, dlatego większy potencjał ma w sobie wysyłany mail.

Decydując się na wszelkie działania optymalizacyjne, jakie obejmuje SEO, warto pamiętać, że algorytmy Google’a będą się skupiać na różnych rzeczach. To właśnie wspomniane algorytmy powodują, że twórcy stron internetowych skupiają się na optymalizacji treści tak, aby dana strona pojawiała się jak najwyżej w wyszukiwarkach internetowych. Co trzeci marketer uważa, że SEO jest gwarancją największego zwrotu z inwestycji. Ze względu na fakt, że przeciętny użytkownik nie jest w stanie odróżnić linków płatnych od linków, które mają wysoką pozycję dzięki optymalizacji, dużą popularnością cieszą się płatne formy reklamy, skupione na reklamach tekstowych w wyszukiwarkach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here