Dropshipping – co to takiego?

0

Sklepy internetowe cieszą się coraz to większą popularnością. Nikogo to nie dziwi – w końcu jest to bardzo łatwy i efektywny sposób na zarobek. Tego typu biznesem może się zająć każdy z nas zaledwie po przeczytaniu poradnika. Zatem e-sprzedawców przybywa coraz więcej. Ciężko zatem wyróżnić się na ich tle. Co możemy zatem zrobić, by się wybić i wznieść ponad przeciętną? O tym właśnie jest nasz artykuł – o najnowszym modelu sprzedaży internetowej, czyli dropshippingu. Na czym on polega? Spieszymy z wyjaśnieniem!

Czym jest dropshipping?
Dropshipping to jeden z najnowszych i najpopularniejszych w ostatnich czasach modeli sprzedaży odbywającej się za pomocą internetu. Polega on na tym, że sprzedawca przenosi cały proces przygotowania i wysyłki towaru zamówionego u niego w sklepie na dostawcę. Dzięki temu sprzedawca internetowy oszczędza sobie trochę wysiłku i jedyne, co mu pozostaje do roboty, to zbieranie i przekazywanie zamówień do hurtowni, od której pobiera towar. Można zatem powiedzieć, że właściciel sklepu internetowego jest pewnego rodzaju pośrednikiem pomiędzy klientem a hurtownią. Nie wystawia on bowiem swojego towaru, nie robi mu sam zdjęć oraz nie wymyśla opisów, tylko pobiera je od hurtowni.

Jak zacząć pracę w modelu dropshipping?
Cóż, model ten wydaje się być bardzo łatwy, prosty i przyjemny, a do tego efektywny. Oczywiście, to wszystko prawda. Ale jak zwykle, początki bywają bardzo trudne. Jeśli wysilimy się na starcie i przyłożymy się do tego, by porządnie zacząć, później będziemy mieli już z górki. Pierwsza, podstawowa i najważniejsza rzecz, jaką musisz zrobić, to znalezienie odpowiedniej hurtowni. Poprzez odpowiednią mamy na myśli uczciwą, która będzie chętna do współpracy w modelu dropshipping. Jest to absolutna podstawa. Jeśli już znajdziesz hurtownię, pozostaje Ci tylko porozmawiać z właścicielem o warunkach umowy.

Czyżby dropshipping Cię zaciekawił? Pragniesz pracować w tym modelu? Spróbuj sam!

Dostawcy do sklepu internetowego – jak ich pozyskać?

0

W ostatnim czasie coraz więcej osób decyduje się na założenie sklepu internetowego. Nic dziwnego, ostatecznie jest to bardzo dobry sposób na biznes – łatwy, niewymagający żadnych kwalifikacji, szkoły czy doświadczenia, a przede wszystkim opłacalny. Należy jednak pamiętać, że mimo iż jest to dość nieskomplikowany biznes, musimy być rozeznani w jego podstawach. A co jest podstawą sklepu internetowego? Oczywiście, produkty. Jeśli sami ich nie wytwarzamy, musimy znaleźć dostawców, którzy by nas zaopatrywali w towar. Jak to zrobić? Tego dowiesz się w poniższym artykule.

Wiedz, co chcesz sprzedawać
Niby oczywiste, a wciąż wielu osobom sprawia trudność. Musimy jasno określić dziedzinę, w jakiej chcemy się obracać. Lepiej, żeby była ona węższa, skierowana do ograniczonej grupy odbiorców, niż żeby był to „sklep ze wszystkim”.

Szybkość dostawy
Należy pamiętać, że posiadając sklep internetowy raczej nie magazynujemy produktów. Mamy je tylko na ekranie komputera, w postaci wirtualnej. Klienci będą składać zamówienia u Ciebie, ale to hurtownia będzie odpowiedzialna za dostarczenie towaru do Twojego sklepu, a od Ciebie powędruje on w ręce klienta. Istotny jest fakt, że nawet dwudniowa zwłoka może zaważyć o opinii Twojego biznesu. Ostatecznie ludzie nie są zbyt cierpliwi i jeśli coś zamawiają i gwarantuje się im szybką dostawę, to właśnie na taką liczą.

Dropshipping
Jest to bardzo popularny model sprzedaży internetowej. Polega on na zawarciu umowy z hurtownią, która wysyła zamówiony produkt nie do Ciebie, ale od razu do pozyskanego przez Ciebie klienta. Taki sposób działania znacząco ułatwi Ci życie – zaoszczędzi czasu i zachodu, a klienci będą krócej czekać na przesyłkę, co działa na plus dla Twojego sklepu.

Już wiesz jak pozyskać dostawców do Twojego sklepu internetowego. Teraz pozostaje Ci tylko działać. Zatem, do dzieła!

Jak skutecznie promować się w Internecie?

0

Bez względu na to, czy dane przedsiębiorstwo dopiero zaczyna swoją działalność, czy może jest obecne na wskazanym rynku od dłuższego czasu, w swoich działaniach promocyjnych powinno uwzględnić promocję w Internecie. Jest to bowiem sposób na najszybsze, a jednocześnie najtańsze dotarcie do potencjalnych klientów.

Sposoby na marketing internetowy

Dobrym pomysłem na zwiększenie ruchu na danej stronie internetowej jest wykupienie płatnej reklamy, rozliczanej w trybie PPC, która jest bardzo prosta w optymalizacji. Równie skuteczne są wszelkie działania zmierzające do zwiększenia ruchu na stronie poprzez pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Samo SEO obejmuje dodatkowe rozwiązania, związane z zamieszczanymi na stronie treściami i linkami. Kolejnym skutecznym sposobem na zwiększenie zaangażowania klientów jest sięgnięcie po media społecznościowe. Najczęściej firmy angażują sporą część budżetów marketingowych w obecność na Facebooku, choć jednocześnie badania pokazują, że sam fanpage nie przekłada się na zwiększenie sprzedaży.

Po co zatem media społecznościowe

Obecność na Facebooku należy wykorzystać do działań PR-owych oraz do gromadzenia danych w ramach baz adresowych, np. poprzez organizowanie konkursów. Natomiast przy działaniach sprzedażowych zdecydowanie więcej korzyści przynosi email marketing, który jest zauważany przez odbiorcę maila. Posty, publikowane przez różne marki i osoby, mogą pozostać niezauważone, dlatego większy potencjał ma w sobie wysyłany mail.

Decydując się na wszelkie działania optymalizacyjne, jakie obejmuje SEO, warto pamiętać, że algorytmy Google’a będą się skupiać na różnych rzeczach. To właśnie wspomniane algorytmy powodują, że twórcy stron internetowych skupiają się na optymalizacji treści tak, aby dana strona pojawiała się jak najwyżej w wyszukiwarkach internetowych. Co trzeci marketer uważa, że SEO jest gwarancją największego zwrotu z inwestycji. Ze względu na fakt, że przeciętny użytkownik nie jest w stanie odróżnić linków płatnych od linków, które mają wysoką pozycję dzięki optymalizacji, dużą popularnością cieszą się płatne formy reklamy, skupione na reklamach tekstowych w wyszukiwarkach.

Jak wykorzystać email marketing w e-commerce

0

Choć sprzedaż tradycyjnymi kanałami oraz sprzedaż internetowa różnią się pod wieloma względami, to łączy je jedna z form dotarcia do klientów. Jest nią email marketing, który warto wykorzystać do zwiększenia sprzedaży oraz zastosować jako narzędzie do podtrzymania kontaktu z klientem.

Więcej wysyłek – więcej korzyści

Zrobienie przez klienta zakupów w danym sklepie internetowym nie oznacza automatycznie wydania przez niego zgody na przetwarzanie jego adresu do celów marketingowych, mimo że taki adres jest konieczny przy finalizacji zakupów. Można jednak poprosić klienta o wyrażenie zgody na dalsze otrzymywanie informacji od sklepu.

Mailing skrojony na miarę

Systemy do email marketingu pozwalają na różnicowanie wysyłki. W praktyce oznacza to możliwość wysyłania różnych mailingów do różnych segmentów klientów, aby sprawdzić wskaźnik OR, czyli procent otwartych wiadomości. Spadek wskaźnika OR, podobnie jak obniżający się wskaźnik CTR, czyli wskaźnik klikalności, są głównymi przesłankami przemawiającymi za interwencją w rodzaj i częstotliwość mailingu. Systemy pozwalają również na dokonywanie analiz i badanie trendów zakupowych. Część klientów preferuje wybrane godziny lub dni, aby dokonywać zakupów, zatem wysyłany do nich mailing powinien również uwzględniać czynnik dopasowania czasowego.

Każdy klient jest wyjątkowy

Sam klient chce się także poczuć wyjątkowo, skoro firmy korzystają z jego zainteresowania oraz zakupów. Dlatego zdecydowanie lepsze efekty można osiągnąć sięgając po personalizowane mailingi. W tym przypadku personalizacja wykracza poza właściwe imię klienta i obejmuje również personalizowaną ofertę wysłaną do konkretnego klienta i w ściśle określonym czasie. Wyjątkowe oferty mogą być wysyłane jako newsletter, jednak warto zadbać o ich dopasowanie do oczekiwań klientów.

Czy sklep internetowy powinien posiadać magazyn?

0

W sklepach stacjonarnych, ale również internetowych, idealnym rozwiązaniem jest posiadanie pełnego asortymentu towarów do dyspozycji sklepu. Jednak istnieją branże, w których posiadanie własnego magazynu nie jest konieczne, natomiast sam klient, decydując się na zakupy, ma również świadomość, że zamówione przez niego towary będą dostępne w ciągu określonego czasu. Taką branżą jest np. branża meblowa czy apteki, sprowadzające na zamówienie klienta drogie leki czy specjalistyczne preparaty.

Kiedy magazyn nie jest konieczny

Podobnie działa większość sklepów internetowych, które w podręcznych magazynach posiadają wybrany rodzaj produktów, zwykle najlepiej sprzedające się towary. Reszta towarów jest dostępna po ich zamówieniu u producenta lub u pośrednika. W przypadku niektórych sklepów internetowych pojawia się specyficzny mechanizm, charakteryzujący zakupy dóbr luksusowych lub dostępny dla klientów wybranych butików internetowych. Takie e-sklepy zbierają przez określony czas zamówienia od klientów na konkretne produkty, aby następnie je zamówić. Jest to rozwiązanie rekomendowane, bowiem w przypadku posiadania własnego magazynu koszt magazynowania wspomnianych towarów może być niewspółmiernie wysoki w porównaniu z zyskami ze sprzedaży.

Obligatoryjne posiadanie magazynu

Sklepy oferujące gadżety prezentowe oraz akcesoria powinny zainwestować w niewielką powierzchnię magazynową. W przypadku takiej działalności wskazana jest szybkość dostawy, którą umożliwi posiadanie wybranych towarów na stanie. Warto się przyjrzeć posiadanym produktom i dokonać analizy, które z nich sprzedają się najczęściej, aby zainwestować w ich posiadanie we własnym magazynie.

Drugim ważnym elementem dla właścicieli e-sklepów jest rotacja towarów w magazynie. Nie powinno to jednak oznaczać ściągania produktu od producenta czy pośrednika dopiero po zakupie przez klienta, bowiem może się to przełożyć na brak towaru w magazynie pośrednika.

Własny sklep internetowy jako pomysł na biznes

0

Przeciętny klient ma coraz mniej czasu na robienie zakupów w stacjonarnych sklepach, a jednocześnie coraz więcej spraw załatwia przez Internet. Z tego powodu branża e-commerce bardzo dynamicznie się rozwija. Wystarczy kilkaset złotych, aby móc prowadzić własny sklep internetowy, który może się stać bardzo korzystnym sposobem na prowadzenie własnej działalności.

Sklep internetowy – od czego zacząć

Przed zainwestowaniem w rozwiązania technologiczne oraz w nabycie towaru w hurtowni, warto gruntownie przemyśleć branżę, w jakiej ma działać dany sklep internetowy. Na tym etapie przyda się badanie konkurencji, aby znaleźć dla siebie niszę, gwarantując stałe zainteresowanie ze strony klientów. Precyzyjne określenie grupy docelowej odbiorcy ułatwia dotarcie do niej oraz determinuje wszelkie działania promocyjne. Warto również określić dostawców oraz podpisać z nimi umowę, aby zapewnić sobie stały dostęp do wybranych produktów, jakie będzie oferować sklep internetowy. Najmniej kosztowne jest samodzielne kupowanie wybranych produktów w hurtowniach już po ich zamówieniu przez klienta, co może jednak skutkować nieterminową realizacją zamówienia i negatywnymi komentarzami ze strony klientów. Sposobem na rozwiązanie tego problemu może być zawarcie umowy z hurtownią, która zapewnia dostawę zamówionych produktów bezpośrednio do klienta.

Oprogramowanie do założenia sklepu

Najczęściej sklepy internetowe zakłada się w oparciu o gotowe oprogramowanie, co umożliwia uruchomienie sklepu nawet w ciągu kilku godzin. Ceny za takie rozwiązanie są bardzo przystępne i zaczynają się od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Na rynku istnieją również darmowe sklepy internetowe, jednak do ceny takiego rozwiązania należy dodatkowo doliczyć cenę hostingu, zakup odpowiedniej domeny oraz inne koszty dotyczące zainstalowania oprogramowania. Sposobem na personalizację sklepu internetowego może być również zakup oprogramowania tworzonego na zamówienie. W zależności od stopnia skomplikowania takiego rozwiązania koszt jego zamówienia zaczyna się od około 10 tysięcy złotych.

Budowanie własnej bazy odbiorców

0

Proporcje na osiągnięcie sukcesu w branży internetowej wynoszą: 40, 40 i 20. Dokładnie w takich proporcjach należy poświęcić czas, aby stworzyć ofertę dla klientów, wyselekcjonować grupę odbiorców oraz zadbać o odpowiednią kreację własnej oferty produktowej.

Jak pozyskiwać dane klientów

Kluczem do sukcesu w promocji towarów i usług jest personalizacja promocji. W praktyce powinno się to wiązać choćby z mailingami, wysyłanymi do określonej grupy klientów, którzy mogą być zainteresowani wybranymi produktami. Aż 84% marketerów wysyła jednakowe mailingi do wszystkich klientów. Personalizacja mailingu wiąże się to z wieloma problemami, które dotyczą m.in. konieczności wypełnienia przez klienta bardzo rozbudowanych formularzy. Oczywiście klienci w większości przypadków nie są zainteresowani podawaniem szeregu informacji na swój temat, a wskaźnik porzucenia wypełniania rozbudowanego formularza sięga 92%.

Personalizacja wysyłki

Jednym z podstawowych czynników, które mają pozytywny wpływ na odbiór mailingu, jest użycie imienia adresata. Równie skuteczne jest wykorzystanie płci adresata przy wysyłce. Przy budowaniu własnej bazy klientów podstawowym elementem jest konieczność pozyskania adresów mailowych, które klienci pozostawiają choćby w czasie składania zamówienia czy przy zapisywaniu się na newsletter. Zgodę na wykorzystanie adresu mailowego można uzyskać także przy wypełnianiu przez klienta formularza kontaktu. Dobrym sposobem na pozyskanie od klientów adresów mailowych jest uzyskanie ich zgody do realizowania wysyłki przy wypełnianiu formularzy papierowych. Coraz powszechniej do tego celu wykorzystywane są media społecznościowe, w tym w szczególności organizowane na Facebooku konkursy.

Niezależnie od sposobu pozyskania danych należy uzyskać od klientów zgodę na wykorzystanie podanego adresu mailowego do celów marketingowych. Odpowiednią regułkę, zgodną z zapisami prawa, można zawrzeć np. w potwierdzeniu zapisania do newslettera. Na etapie realizowania wysyłki warto zadbać o aktualność podanych danych i usuwać dane, które zostały rozpoznane przez system do wysyłki mailingu jako tak zwane twarde odbicia.

Zakładanie własnego bloga

0

Współczesne blogi mają niewiele wspólnego z internetowymi pamiętnikami, a kojarzą się ze skutecznym narzędziem content marketingu. Coraz częściej jest to również sposób na zarabianie – według oficjalnych danych prawie 70% blogerów i serwisów blogerskich, które prowadzone są dłużej niż rok, potrafi zarobiać nawet kilkaset złotych miesięcznie.

Od czego zacząć prowadzenie bloga

Prowadzenie bloga warto rozpocząć od wyboru platformy dla blogerów, aby mieć pewność, że blog nie zostanie w dowolnym momencie w całości usunięty. Do prowadzenia blogów najczęściej wykorzystuje się WordPressa, ale sam blog powinien być prowadzony pod firmową domeną. Posiadacze własnej strony na WordPressie mogą dodać bloga jako kolejną podstronę, przy czym sam proces dodawania bloga jest bardzo prosty i nie wiąże się ze specjalistycznymi działaniami. Panel administracyjny w WordPressie jest dostępny w języku polskim, jest również prosty w obsłudze. Przy wyglądzie bloga można zdecydować się na dostępne szablony, przy czym mogą to być zarówno szablony darmowe, jak i płatne. Na blogu przydatne mogą być również różne wtyczki, m.in. łączące blog i Facebooka.

Pisać tak, aby czytali

Prowadzenie bloga to najskuteczniejsza forma content marketingu – aż 70% klientów kontaktuje się z daną marką ze względu na treści, które opublikowała, a nie z powodu skuteczności kampanii marketingowej. Publikowane treści powinny być w maksymalnym stopniu dopasowane do grupy potencjalnych odbiorów, także pod względem języka, jakim są pisane. Warto przy tej okazji pamiętać o odpowiednim formatowaniu napisanych treści. Chodzi tu o wykorzystanie chwytliwych tytułów i śródtytułów, wykorzystanie obrazów oraz pogrubienie najważniejszych treści. Najskuteczniejsze w formie dotarcia do odbiorców są wszelkie treści zaczynające się od liczby, np. 50 najlepszych sposobów na… Dodatkowe dane, statystyki i wyniki badań również wzmacniają treść publikowanego przekazu.

Hosting dla sklepu internetowego

0

Przy zakładaniu sklepu internetowego należy zadbać o wykupienie odpowiedniej domeny, która będzie pozytywnie wyróżniać sklep na tle konkurencji, a następnie wykorzystać gotowy system do obsługi sklepu internetowego lub też zamówić stworzenie sklepu. Zwieńczeniem tych działań jest wybór odpowiedniego hostingu, dopasowanego do prowadzonej działalności.

Hosting uniwersalny nie zawsze najkorzystniejszy

Najtańsze są usługi hostingu uniwersalnego, który się sprawdza w przypadku prowadzenia stron hobbystycznych i innych stron, na których można zaobserwować niewielki ruch. Sklepy internetowe, które dopiero rozpoczynają działalność,a co za tym idzie mają dość ograniczony asortyment produktowy i niewielką liczbę klientów, nie potrzebują dedykowanych usług serwerowych. Potrzeby takich sklepów w pełni zaspokaja hosting wirtualny, w którym za niewielką miesięczną opłatą sklep współdzieli z innymi moc obliczeniową serwera oraz przestrzeń na serwerze. To rozwiązanie sprawdzi się w przypadku małych sklepów, jednak wraz z jego rozwojem czy z rozwojem oferty produktowej może ono nie wystarczać. Wówczas idealnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usługi hostingu VPS, czyli wirtualnego serwera oddanego do dyspozycji danego sklepu.

VPS kontra serwer wirtualny

VPS, czyli Virtual Private Server, dość łatwo kojarzy się z serwerem wirtualnym, jednak różni się od tej usługi. Przy usłudze VPS użytkownik ma wskazaną własną moc obliczeniową serwera oraz korzysta z własnej, wskazanej przestrzeni dyskowej, której nie współdzieli z innymi użytkownikami. Zakres usługi jest przydzielany w oparciu o preferencje użytkowników, którzy decydują się na określony zakres usług.

Najdroższym rozwiązaniem jest korzystanie z serwera dedykowanego. Takie rozwiązanie jest rekomendowane w przypadku dużych sklepów internetowych, obsługujących wielu klientów i posiadający wiele produktów, liczonych w dziesiątkach tysięcy.

Posiadanie certyfikatu SSL przez sklep internetowy

0

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością przestrzegania różnych zapisów prawnych, w tym w szczególności dotyczy obowiązku ochrony danych klientów i zapewnieniu bezpieczeństwa realizowanych transakcji. Jednym z najczęściej stosowanych zabezpieczeń jest certyfikat SSL, który co prawda nie jest wymieniony w przepisach jako obowiązujący, ale jego wykorzystanie jest wskazane z różnych powodów.

Kiedy posiadanie certyfikatu SSL jest konieczne

Certyfikat SSL to kryptograficzne zabezpieczenie danych, który umożliwia przekazywanie danych pomiędzy komputerem klienta a serwerem odbiorcy w sposób zaszyfrowany. Szyfrowanie danych zabezpiecza je przed wykorzystaniem przez osoby trzecie. I choć Ustawa o ochronie danych osobowych nie mówi wprost o konieczności posiadania certyfikatu SSL, to jego wykorzystanie zostało wskazane w art. 36 ust. 1 ustawy. To właściciel sklepu internetowego musi zapewnić bezpieczeństwo przekazywanych danych. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że właściciel sklepu odpowiada nie tylko za bezpieczeństwo danych osobowych, ale również za zabezpieczenie kryptograficzne danych wprowadzanych w celu uwierzytelniania.

Brak SSL i co z tego wynika

Jeśli strona zawierza formularz do realizowania płatności internetowych, realizowanych także z wykorzystaniem kart płatniczych, bez zabezpieczenia https lub gdy zawiera formularz do logowania, a nie posiada certyfikatu SSL, wówczas Google oznacza taką stronę jako niebezpieczną. Posiadanie protokołu SSL oznacza również lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania – posiadanie certyfikatu SSL jest oficjalnie jednym z warunków, jakie musi spełniać strona internetowa, aby po sprawdzeniu przez algorytm Google’a osiągnęła wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Zobacz też