Pozycjonowanie sklepu internetowego

0

Rosnąca w Internecie konkurencja sprawia, że sklepy internetowe sięgają po bardzo różne formy dotarcia do swoich potencjalnych klientów. W swoich działaniach marketingowych sklepy powinny uwzględniać pozycjonowanie sklepu, działania z zakresu SEO i SEM oraz różnego rodzaju działania integracyjne, które zwiększą ruch na danej stronie internetowej oraz wpłyną na zwiększenie sprzedaży.

Pozycjonowanie i optymalizacja kodu

Jednym z najważniejszych sposobów na zwiększenie rozpoznawalności danej marki wśród internetowych konsumentów jest jej pozycjonowanie. Zanim jednak właściciel sklepu internetowego zdecyduje się na kompleksowe działania SEO, powinien się skupić na optymalizacji kodu własnego sklepu. Dzięki temu sklep może uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, a jednocześnie nie będzie banowany za wykorzystywanie treści powielanych czy zabronionych przez algorytmy Google’a. Zoptymalizowany kod wiąże się jednocześnie z właściwym pozycjonowaniem, do którego wykorzystuje się różne narzędzia optymalizacyjne. Nowoczesny sklep internetowy powinien posiadać wersję mobilną, która dzięki technologii RWD zapewni możliwość składania zamówień z każdego urządzenia mobilnego, gwarantując odpowiednie wyświetlanie wyników na danym urządzeniu.

SEM i long tail

Prowadząc sklep internetowy można również wybrać działania z zakresu SEM, które wiążą się z płatną widocznością w wynikach wyszukiwania. Wiele z tych działań umożliwia sterowanie wynikami wyświetlanymi, dostosowując je do rzeczywistych potrzeb promocyjnych. Wyszukiwanie long tail wiąże się z kolei z występowaniem określonych fraz, które wpisują internauci w celu wyszukania odpowiednich produktów. Optymalizacja kodu strony internetowej zwiększa widoczność sklepu w wyszukiwarkach ze względu na występowanie określonych fraz kluczowych.

Posiadanie kasy fiskalnej w sklepie internetowym

0

Kasa fiskalna jest konieczna przy prowadzeniu określonych rodzajów działalności oraz wtedy, gdy roczne obroty przekroczą wskazaną przez ustawodawcę kwotę. Konieczność ewidencjonowania sprzedaży poprzez kasy fiskalne nie ma jednak żadnego związku z faktem, czy właściciel sklepu internetowego jest płatnikiem podatku VAT.

Kiedy kasa nie jest konieczna

Posiadanie kasy fiskalnej nie jest konieczne w przypadku, gdy sklep sprzedaje towary na rzecz instytucji prowadzących działalność gospodarczą, gdy roczne obroty nie przekraczają 20 tysięcy złotych oraz gdy realizuje sprzedaż wysyłkową przy jednoczesnym otrzymywaniu zapłaty w formie bezgotówkowej.

Konieczność posiadania kasy

Wymienione kategorie wykluczeń nie są stosowane, jeśli sklep internetowy sprzedaje wskazane poniżej towary. Bez względu na wysokość obrotów konieczne jest rejestrowanie sprzedaży z wykorzystaniem kasy fiskalnej w przypadku nośników danych, części samochodowych, sprzętu RTV czy biżuterii, sprzętu fotograficznego, wyrobów alkoholowych i tytoniowych oraz wód toaletowych i perfum. Przewoźnicy realizujący połączenia rejsowe dla pasażerów również mają obowiązek stosowania kasy fiskalnej.

Jeśli sklep posiada kasę fiskalną, to ma obowiązek wystawienia paragonu. W przypadku jej braku, może wystawiać faktury lub dowody sprzedaży. Przy wystawianiu paragonu klient może również wnioskować o wystawienie faktury w terminie do 3 miesięcy do daty zakupu, natomiast właściciel sklepu internetowego musi pamiętać o konieczności generowania raportów sprzedażowych, dokumentujących sprzedaż dzienną i miesięczną. Zakup kasy fiskalnej, po spełnieniu określonych warunków, wiąże się ze zwrotem kwoty do 700 złotych, przy czym środki te należy zwrócić jeśli działalność będzie zamknięta w ciągu 3 lat od pierwszego użycia kasy.

Koszty prowadzenia sklepu internetowego

0

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z określonymi kosztami, dotyczącymi m.in. wynagradzania osób zatrudnionych, opłacania licencji i usług informatycznych czy dotyczących kosztów transportu zamawianych towarów. Część z tych kosztów można jednak wpisywać do kosztów uzyskania przychodu, obniżając dzięki temu wysokość odprowadzanego podatku.

Co uznaje się za koszty uzyskania przychodu

Przedsiębiorcy niektóre koszty, które są udokumentowane odpowiednim rachunkiem lub posiadaniem faktury, mogą wpisać do kosztów uzyskania przychodu. Takimi kosztami są wszelkie koszty, związane bezpośrednio z prowadzeniem danej działalności, przy czym ustawodawca stworzył listę wydatków, które nie mogą być zaliczone do wydatków obniżających zobowiązanie względem Urzędu Skarbowego. Listę takich wydatków zawarto w ustawie o podatku PIT w art. 23 ust. 1. W przypadku kontroli skarbowej przedsiębiorca musi wykazać, że dany wydatek faktycznie był ściśle związany z prowadzoną przez niego działalnością. Kosztem w przypadku sklepu internetowego są wydatki poniesione na zakup towarów, koszt usług kurierskich oraz wszelkie koszty, związane z koniecznością opakowania towarów i ich ubezpieczenia w czasie transportu.

Inne wydatki związane z prowadzeniem sklepu online

Sklep internetowy prowadzony jest w określonej przestrzeni, zatem właściciel sklepu internetowego może również traktować jako koszty uzyskania przychodu także opłaty za czynsz i media. Wysokość podatku obniży zakup mebli, sprzętu komputerowego i biurowego oraz niektórych licencji i programów komputerowych. Kosztem dla właściciela sklepu jest również zakup środków transportu czy ponoszenie wydatków na transport, ale także wynagrodzenie pracownika. Do tej kategorii kosztów mogą być również zaliczone wydatki na marketing, usługi księgowe czy wszelkie prowizje i opłaty, pobierane przez banki.

Zobacz też